برای بسیاری از افراد به خصوص آن قشری که یادگیری زبان برایشان مشکل است این سوال پیش می آید که چرا باید یک زبان خارجی را یاد بگیریم و چقدر احتمال دارد با افرادی در ارتباط باشیم که زبان ما را ندانند؟ در واقع اگر در این دوره از تاریخ زندگی می کنید اما کاربرد زبان را نمی دانید شدیدا توصیه می کنیم که این مطلب را پیگیری کنید تا به این نتیجه برسید که یادگیری زبان انگلیسی نه تنها کم اهمیت نیست بلکه به اندازه کاربرد زبان مادری اهمیت دارد.

کاربرد زبان

کاربرد زبان انگلیسیدر  رابطه با کاربرد زبان می توان هزاران مورد با اهمیت های مختلف نام برد اما اهمیت زبان در نظر افراد مختلف قاعدتا متفاوت است. اگر شما از یک معلم یا استاد در رابطه با کاربرد زبان به بحث بنشینید حتما بر روی کاربرد زبان در مطالعه،تحقیق و موفقیت تحصیلی تمرکز بیشتری خواهد کرد.

همچنین اگر از یک تاجر درباره اهمیت زبان بپرسید جوابتان این خواهد بود که برای موفقیت در کار قطعا باید بتوانید با سایر مردم در دنیا ارتباط برقرار کنید و بدون دانستن زبان انگلیسی این امر میسر نیست.

شاید بگویید اگر در مرحله ای از زندگی قرار بگیرم که بخواهم به تجارت جهانی فکر کنم پس حتما می توانم مترجم بگیرم یا اینکه برای تحصیل، مقالاتم را به سایت های ترجمه معتبر خواهم داد و ترجمه متون را به صورت آماده دریافت می کنم.

تدریس زبان به عنوان یک کاربرد زبان
تدریس زبان یک مهارت بسیار خوب است و می توانید به آن به چشم یک شغل دوم و حتی حرفه اصلی تان نگاه کنید.

اما باید بدانید که در دنیای امروزی کاربرد زبان آنقدر گسترده است که حتما روزی به این نتیجه می رسید که باید بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید یا اینکه به جای پرداخت هزینه ترجمه، مطالعات خود را به زبان انگلیسی گسترش دهید.

زبان انگلیسی به عنوان زبان ارتباط مردم جهان انتخاب شده است و پشت این انتخاب دلیلی جز آسان تر بودن این زبان نسبت به سایر زبان ها وجود ندارد. همچنین اینکه زبان انگلیسی زبان مادری درصد بیشتری از مردم دنیا از جمله کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، غنا و … می باشد و همین موضوع باعث شده است که این زبان به عنوان زبان ارتباط جهانی انتخاب شود.

زبان انگلیسی در روابط و زندگی شخصی

تکنولوژی به معنای واقعی تعریف فاصله را از بین برده است. سال هاست که با استفاده از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، اینستاگرام و … مردم سراسر دنیا به یکدیگر بسیار نزدیک شده اند. همچنین سفرهای برون مرزی در سال های گذشته به بالاترین حد خود رسیده اند و این نشان می دهد که مردم علاقه دارند که با دنیا ارتباط برقرار کنند و سایر اقشار را نیز بشناسند.

کاربرد زبان در سفر
همه مردم دنیا تا حدودی زبان می دانند و در صورت سفر به هر کشوری می توانید با مردم ارتباط بگیرید.

خوب است بدانید که فقط ما ایرانی ها نیستیم که این دغدقه را داریم و در هر کشوری که زبان اصلی و مادری اش انگلیسی نیست در مدرسه و دانشگاه یا از طریق آموزشگاه های زبان به آموزش زبان انگلیسی پرداخته می شود چرا که این زبان به عنوان زبان ارتباط جهانی انتخاب شده است.

پس خوب است که به کاربرد زبان در زندگی شخصیمان نیز نگاه بازی داشته باشیم، ارتباطمان با دنیا و انسان هایی که می بینیم و می شناسیم گسترش و دائم در فکر دست یابی به بینش و نگرش کامل تر در ارتباط گرفتن با افراد جدید باشیم.

اهمیت زبان انگلیسی در تحصیل

اینترنت برای اولین بار در آمریکا کشف شد و به همین دلیل نیز تمام زیرساخت های آن از سایت ها گرفته تا تمام تکنولوژی های آن انگلیسی هستند. همچنین حدود ۷۰ در صد وب سایت های مهم دنیا انگلیسی اند. دانستن انگلیسی برای تحصیل در علوم مرتبط با فناوری کاملا واجب است.

کاربرد زبان در تحصیل
زبان تکنولوژی انگلیسی است و برای ارتباط با آن باید تا حدی زبان بلد باشید.

همه مقالات و کتب مهم دنیا برای دسترسی تمام مردم به این دانش به زبان انگلیسی نوشته می شوند و هر چقدر که شما در یادگیری زبان کوشا باشید در استفاده از این منابع علمی کمتر به مشکل می خورید.

همچنین در صورتیکه قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را داشته باشید حتما باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و این جایی است که دیگر به هیچ وجه جای پیشرفت نخواهید داشت مگر به واسطه یادگیری زبان و اقدام برای پذیرش.

اگر رویای تحصیل در دانشگاهایی مانند هاروارد، استنفورد، آکسفورد، کمبریج و MIT که هدف و آرزوی بسیاری از افراد در سراسر دنیا است را در سر می پرورانید، دانستن زبان انگلیسی حتمی خواهد بود.

کاربرد زبان و فواید آن در تحصیل
ادامه تحصیل در مقاطع بالا نیاز به این دارد که سطح دانش زبانتان در حد معقولی باشد.

کاربرد زبان انگلیسی در کار

امروزه زبان انگلیسی به بخشی جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری بدل گشته است. حتی تا جایی که در تحقیقی توسط سایت معتبر LinkedIn  گزارش شده که بیش از ۹۰ درصد شرکت ها و کمپانی ها، استخدام فردی که توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را داراست در اولویت قرار داده و او را برای کسب و کار خود سودمند می دانند. این آمار باعث تعجب نیست چراکه زبان انگلیسی تأثیر انکار ناپذیری بر دنیای کسب و کار داشته است.

اگر به آگهی های استخدامی اکثر شغل ها نگاهی بیندازید در لیست نیازمندی های احراز، دانش زبان انگلیسی در جایگاه های اول گرفته است که اهمیت آن را نشان می دهد. همچنین اگر به دنبال یافتن کار در کشوری دیگر هستید، در آن صورت دانستن زبان تنها راه پیش روی شما است.

کاربرد زبان در کار
توسعه کار در سطح بین المللی نیازمند توانایی برقراری ارتباط ویادگیری زبان است.

پژوهش ها در دنیای کسب و کار نشان می دهد که ارتباطات بین کسب و کارهای مختلف به وسیله زبان انگلیسی برقرار می شود و افرادی که تجارت جهانی دارند ضرورت و کاربرد زبان انگلیسی در کار را به خوبی می دانند. پس در صورتیکه قصد رونق کسب و کارتان را دارید بهتر است از همین حالا به آموزش زبان بپردازید.

زبان‌های پرکاربرد دیگر

زبان‌های دیگری نیز مانند فرانسوی و آلمانی وجود دارند که توسط افراد زیادی در سراسر جهان صحبت می‌شوند. کشورهای آلمان و فرانسه هردو جزو مقاصد محبوب برای تحصیل و مهاجرت هستند و افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت به این کشورها هستند نیاز به یادگیری این زبان‌ها دارند. شاید این سوال به وجود آید که آیا زبان آلمانی سخته؟ فرانسوی چطور؟ پاسخ این سوال بستگی به شما دارد. زیرا این زبان‌ها شاید نسبت به انگلیسی سخت‌تر به نظر برسند اما قطعا با انگیزه‌ی کافی یادگیری آن‌ها نیز میسر خواهد شد. کافی است با برنامه ریزی و تلاش مستمر برای یادگیری این زبان‌ها تلاش کنید تا دسترسی‌تان به سوی منابعی عظیم از اطلاعات باز شود.

سایر کاربردهای مهم زبان

برخی دیگر از مهم ترین کاربرد زبان را به صورت موردی در این بخش معرفی می کنم و امیدوارم توانسته باشم دیدگاه شما نسبت به ضرورت و کاربرد زبان را بازتر کنم. سایر فواید یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

  • کار با نرم افزارهای هر رشته ای نیاز به دانستن لغات زبان در آن برنامه دارد.
  • سمینارها و همایش های بین المللی فضای مناسبی برای تبادل نظرات تخصصی و آشنایی با متخصصان مختلف است و زبان انگلیسی لازمه شرکت در این همایش ها است.
  • پس از یادگیری موفقیت آمیز زبان و گذراندن دوره های تربیت مدرس، می توان تدریس زبان انگلیسی را شروع کرد که این خود، داشتن یک شغل و مهارت است.
  • دانستن زبان انگلیسی سبب افزایش اعتماد به نفس می شود.
  • یادگیری زبان، کمک بسیاری به تقویت نیمکره راست مغز می کند و قدرت خلاقیت و نوآوری را افزایش می دهد و همچنین سبب افزایش انعطاف پذیری ذهن و قدرت حافظه می شود.
  • به کمک زبان می‎توانید فرهنگ‎های جدیدی را بشناسید.
  • و …